Domowa naprawa wozów – czy to bezpieczne??

Polacy mają nadzwyczajne upodobanie do robienia wszystkiego po swojemu, czyli zmysł do kombinowania różnorodnego rodzaju – na zasadzie stwierdzenia – Polak potrafi. W dyscyplinie motoryzacyjnej ta predyspozycja też ujawnia się na każdym kroku. Mamy preferencje do przerabiania własnych samochodów, poprawiania ich bez udziału licencjonowanych fachowców tym zakresie. Pierwszy z brzegu przykład to montaż na swoją rękę lamp ksenonowych. Taki komplet nowomodnego oświetlenia tego rodzaju w autoryzowanym punkcie sprzedaży, razem z montażem jest kosztem co najmniej paru tysięcy złotych. Aby wobec tego zaoszczędzić, wielu naszych polaków kupuje na bazarach oświetlenie tego rodzaju, podobno oryginalne, wydając blisko 300 do 400 zł. Takie oświetlenie, zrobione po swojemu nie zawsze spełnią swoje funkcje, a nieraz wyraźnie może narobić szkody w czasie jazdy, gdy razimy kierujących nadjeżdżających z naprzeciwka. Następna kwestia to kontrola drogowa, kiedy tak właściwie bardzo uważny policjant, po ujawnieniu, jakie posiadamy lampy ksenonowe, może zatrzymać nam dowód rejestracyjny pojazdu. Jak najbardziej do tego w zestawie dostajemy mandat walor punkty karne – nie zawsze należałoby, w następstwie tego kombinować w takich kwestiach.

Filtry DPF i katalizatory

Powróćmy jednak do bardziej znacznych kłopotów – filtry DPF oraz katalizatory. Wielu rodaków próbuje usuwać katalizatory we własnym zakresie – co jest oczywiście nielegalne. Wiele aut pokazuje, że zamiast usuwać, lepiej wyczyścić katalizator i DPF. Przedstawiają to eksperci, jakich wolno odnaleźć na witrynie internetowej wymiana katalizatora. W pewnych momentach w razie awarii wystarczy jedynie czyszczenie DPF (współcześnie co poniektóre lokalne profesjonalne warsztaty oferują skuteczne czyszczenie filtrów DPF metodą wodną, płucząc filtr wodą z dodatkiem detergentów pod ciśnieniem – taka metoda jest o wiele skuteczniejsza, niż tradycyjne wypalanie filtra) a czasem jego wymiana. Tutaj jednak uwaga – nowoczesne samochody są naszpikowane pecetami oraz amatorskie czyszczenie filtra może owocować jeszcze większymi komplikacjami – radzimy udać się z tym do fachowców. Warto również dodać, że usuwanie katalizatorów oraz filtrów DPF jest w Polsce zabronione.

Notorycznie zdarza się, iż posiadany samochód nie spełnia wszystkich oczekiwań własnego właściciela. Jeżeli zakup nowego auta nie wchodzi w grę, należytym pomysłem jest poddanie własnego pojazdu tuningowi. Pojęcie to wywodzi się z języka angielskiego oraz ma znaczyć dopasowywanie lub ewentualnie regulację. W praktyce tuning stosuje się, żeby polepszyć osiągi samochodu. Dzięki jego zastosowaniu auto ma osiągać pokaźniejsze prędkości i obroty silnika. Może mieć również poprawniejsze przyspieszenie. Ostatnimi czasy coraz częściej przez tuning rozumie się upiększanie samochodu od zewnątrz. Odmiana ta nazywana bywa też tuningiem optycznym. Nie wszyscy niemniej jednak uznają tą formę za tuning. Skoncentrujmy się jednakże na tuningu mechanicznym. Weźmy dla przykładu odzyskiwanie sprawności katalizatora oraz czyszczenie filtra cząstek stałych. Jest to forma tuningu, która:

•​Poprawi kulturę pracy napędu

•​Poprawi osiągi auta

•​Zmniejszy zużycie paliwa

Jak widać, tuning mechaniczny nie musi łączyć się wyłącznie z chipami i zwiększaniem ilości koni mechanicznych – w pewnych sytuacjach sztampowe zajęcie się katalizatorem oraz filtrem cząstek stałych zezwala na znaczącą poprawę dla samochodu.

Może zainteresuje Cię również mycie filtrów cząstek stałych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *