Zdrowe żywienie – selekcja komponentów odżywczych

Mamy kilka prostych reguł zdrowego odżywiania, które pomaga nam w utrzymaniu stosownej sylwetki ciała ludzkiego, nie możemy bowiem zapomnieć, że zmieniając się nawyki żywieniowe, musimy to zrobić do końca życia. Do tych prostych zasad należy również czas w jakim spożywamy posiłki. Tutaj zdania są podzielone ponieważ, kiedyś uważano, nawet mamy stare przysłowie Śniadanie jedz jak cesarz, obiad jak król a wieczerzę jak żebrak. Stare śmieszne jednakowoż oraz również ma sobie sporo prawdy. Teraz naukowcy uważają, ze musimy spożywać więcej posiłków jednakowoż w mniejszej ilości. Na pewno jest istotne żeby posiłki były w słusznych porach dnia, aby nie zaburzać regularności. Aktualnie w szeregu przypadków w pracy pracownicy mają dłuższą przerwę aby syty posiłek spożyć w pracy a nie wieczorem w domu. Apelują też, by pic niemało wody jest ona bowiem jednym z ważniejszych składników pokarmowych naszego organizmu. A jeżeli nie będziemy jej dostarczać to pozostanie pobrane z organizmu. Inne składniki są dla nas ważne albowiem dają nam niezbędnych elementów żywnościowych, witamin oraz są źródłem energii. 

Składniki odżywcze

Nie zapominajmy również o elementach kalorycznych. Do istotnych składników pokarmowych zaliczamy białka, węglowodany, lipidy, składniki mineralne, witaminy. Białka uwalniane w wyniku trawieniu aminokwasów, są niezbędnym składnikiem budulcowym ludzkiego organizmu. Zawsze białko kojarzy się z cegiełkami. Węglowodany, jest to główne źródło energii, naszego organizmu a właśnie pokrywają je zwłaszcza artykuły pochodzenia roślinnego. Cukry można dostarczać także, w inny sposób na przykład poprzez słodycze jednakże pamiętajmy, że to wyłącznie puste kalorie. 

Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia)
Aby dowiedzieć się więcej o nasionach CHIA i ich doskonałych właściwościach, kliknij tutaj: http://fashionandbeauty.pl/nasiona-chia-jakie-ma-wlasciwosci-szalwia-hiszpanska-przepisy/ )

Oprócz szablonowych składników kalorycznych, osoby potrzebujące zadbać o zdrowy styl życia oraz jedzenia muszą zaciekawić się szałwią hiszpańską – więcej na temat tego innowacyjnego składnika pokarmowego wolno przeczytać na domenie internetowej nasiona szałwii hiszpańskiej. 

Dlaczego należałoby wykorzystywać nasiona chia w codziennej diecie? Ponieważ:

zawierają nadzwyczaj ogromne ilości kwasów Omega-3 i Omega-6, które poprawiają pamięć oraz koncentrację

korzystna mieszanka kwasów zezwala efektywnie zapobiegać stanom depresyjnym

nasiona poprawiają wygląd skóry, włosów oraz paznokci, co więcej znacząco spowalniają proces starzenia

wzmacniają układ kostny

błonnik zawarty w nasionach poprawia metabolizm i dopasowuje pracę układu trawiennego

nasiona zmniejszają cholesterol 

Jak widać, nasiona chia to profesjonalny dodatek do diety i dziennego stylu odżywiania dla każdego człowieka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *